Marketing i reklama

Pozycjonowanie strony – porady i fakty

Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową lub sklep internetowy wie jak ważne jest bycie wysoko w wyszukiwaniach Google. Wysoka pozycja w nich przekłada się na więcej odwiedzin naszego portalu oraz lepszą sprzedaż. Również więcej możemy wtedy zarobić z reklam. Co więc zrobić, żeby była ona wyżej w rankingu? Należy skupić się na paru istotnych kwestiach.

Optymalizacja strony

Na optymalizację strony dla wyszukiwarek internetowych, zwaną SEO, składa się szereg różnych czynności, Jest to w szczególności optymalizacja treści, które znajdują się na stronie oraz polepszenie kodu i struktury strony, aby była bardziej przyjazna dla robotów Google. Istotne kwestie w tych aspektach to np. posiadanie mapy strony, wypełnione meta tagi, dobry dobór słów kluczowych, czas ładowania strony oraz wiele technicznych aspektów. Jeśli nie jesteśmy dobrzy w żadnej z tych kwestii, aktualnie nie ma problemu ze znalezieniem ekspertów pracujących w tych dziedzinach. Znaczenie SEO wzrosło w ostatnich lata na tyle, że jest to bardzo popularny i dobry kierunek rozwoju.

Pozycjonowanie strony

Ta czynność składa się z większej liczby procesów. W skład niej wchodzi szeroko pojęte SEO, pisanie merytorycznych wartościowo treści, linkowanie strony np. wykorzystując artykuły sponsorowane oraz analiza wszystkich czynników. Widać więc, że całość jest czasochłonna. Dla niewtajemniczonych może być również problematyczna z powodu skomplikowania niektórych zagadnień. Jeśli nie jesteśmy pewni swoich umiejętności lepszą alternatywą będzie skorzystanie z pomocy ekspertów. Różne agencje chętnie posłużą nam pomocą. Nie musimy decydować się na wszystkie czynności. Część z nich można zrobić samemu, tak jak np. content marketing. Znając bardzo dobrze specyfikę swojej branży oraz przy lekkim piórze damy radę w tej kwestii sami. O pomoc możemy się zwrócić w takich kwestiach jak: audyt strony oraz pozyskiwanie linków.

Należy pamiętać, że wszystkie procesy SEO są długie i nie ukażą efektów natychmiastowo. To nie reklama Google, która może przynieść nowe kliknięcie zaraz po uruchomieniu. Decydując się więc na ten rodzaj promocji trzeba być cierpliwym czasami przez okres nawet kilku miesięcy. Kolejna istotna różnica pomiędzy pozycjonowaniem strony, a płatnymi reklamami jest taka, że jest to działanie z myślą o rozwoju i przyszłości. Reklamy są dobre na teraz oraz cyklicznie na jakieś wydarzenia, okresy kalendarzowe. Oprócz zwiększenia aktualnej sprzedaży, nie wnoszą jednak zbyt wiele w rozwój portalu, czy też sklepu.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat sprawdź: https://seospot.pl

 

 

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *