Skip to content
  • Redakcja
Copyright The Ark 2025
Theme by ThemeinProgress
Proudly powered by WordPress
  • Redakcja
The Ark
  • You are here :
  • Home
  • Elektronika i Internet
  • Korzyści z Live Chatu w marketingu – jak zwiększyć sprzedaż i retencję klienta?

Korzyści z Live Chatu w marketingu – jak zwiększyć sprzedaż i retencję klienta?

TheArk 11 sierpnia, 2022Elektronika i Internet Article

W dobie technologii jednym z najważniejszych aspektów obsługi klienta jest live chat, który klientom szybki i łatwy sposób na uzyskanie odpowiedzi na pytania bez konieczności czekania na połączenie telefoniczne lub odpowiedź e-mailową. Ponadto takie rozwiązanie pozwala firmom zapewnić bardziej osobisty kontakt, który może budować lojalność klientów. Istnieje wiele korzyści z korzystania z live chat zarówno dla firm, jak i dla konsumentów w kontekście marketingu. Dla firm, może pomóc zwiększyć sprzedaż i współczynnik konwersji, a także zmniejszyć koszty obsługi. Z kolei konsumenci doceniają możliwość połączenia się z prawdziwą osobą w czasie rzeczywistym, zamiast czekać na odpowiedź w e-mailu lub spędzać czas na rozmowie telefonicznej, która nierzadko wymaga kilkunastominutowego oczekiwania w kolejce.

Jak live chat może pomóc Ci zwiększyć konwersję w marketingu?

Jako właściciel firmy zawsze szukasz sposobów na zwiększenie konwersji w marketingu, a live chat może Ci w tym pomóc. Oto cztery sposoby:

1. Live chat zapewnia odwiedzającym Twoją stronę pomoc w czasie rzeczywistym, co może pomóc w udzieleniu odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące produktu lub usługi, zanim podejmą decyzję o zakupie. Pomaga to zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.

2. Korzystanie z czatu na żywo umożliwia zbieranie opinii klientów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz szybko zająć się kwestiami, które mogą powodować ich wahania przed dokonaniem zakupu (np. ceny, koszty wysyłki, specyfikacja produktu itp.).

3. Ludzka interakcja z potencjalnym klientem poprzez live chat buduje zaufanie i rapport, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji, ponieważ ludzie chętniej kupują od marek, które znają i czują się w nich dobrze.

4. Czat na stronie daje Ci również możliwość upsellingu lub cross-sellingu powiązanych produktów/usług w oparciu o to, czym klient jest już zainteresowany – co jeszcze bardziej zwiększa szansę na konwersję w sprzedaż. Bardziej rozbudowane oprogramowanie pozwoli Ci połączyć Twoją analitykę z czatem.

Wyższy wskaźnik retencji i mniejszy bounce-rate

Mogą kontynuować przeglądanie strony internetowej lub też dokonać innych zakupów w czasie oczekiwania, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i ogólnego poziomu zadowolenia. Ponadto badania wykazały, że osoby, które korzystają z live chat, częściej niż te, które tego nie robią, mówią, że wrócą ponownie na tę samą stronę internetową – co oznacza, że firmy, które oferują tę usługę, również mogą liczyć na powtórne odwiedziny.

You may also like

Kompleksowa administracja serwerami i usługami IT

Optymalizacja pracy przedsiębiorstwa: jak serwis kas fiskalnych wpływa na efektywność biznesu

Jak znaleźć najlepszą firmę do obsługi sklepu na PrestaShop?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły

  • Lamblie – co to jest i dlaczego jest groźne
  • Czy karta EKUZ wystarczy za ubezpieczenie turystyczne? Sprawdź, zanim wyjedziesz za granicę
  • Sylwester w górach z kuligiem i noclegiem w domku – niezapomniana przygoda ze znajomymi
  • Jak wybrać dobrego fryzjera – sprawdzone sposoby na znalezienie idealnego salonu
  • Hydrofacial: dlaczego oczyszczanie wodorowe zyskuje coraz większą popularność?

Najnowsze komentarze

  • Krzych - Pomysł na prezent dla siostry lub brata
  • Janek - Zadbaj o swe serce
  • Ollek - 4 naturalne zabiegi upiększające na noc
  • Olaf - Niezwykły kręgosłup
  • Marrek - Pragmatyka/Pragmatyzm i koncepcja znaku

Kategorie

  • Biznes i finanse
  • Budownictwo i architektura
  • Dom i ogród
  • Dzieci i rodzina
  • Edukacja i nauka
  • Elektronika i Internet
  • Fauna i flora
  • Film i fotografia
  • Inne
  • Kulinaria
  • Marketing i reklama
  • Medycyna i zdrowie
  • Moda i uroda
  • Motoryzacja i transport
  • Nauka
  • Nieruchomości
  • Praca
  • Prawo
  • Rozrywka
  • Ślub, wesele, uroczystości
  • Sport i rekreacja
  • Technologia
  • Turystyka i wypoczynek
  • Uncategorized

Najnowsze komentarze

  • Krzych - Pomysł na prezent dla siostry lub brata
  • Janek - Zadbaj o swe serce
  • Ollek - 4 naturalne zabiegi upiększające na noc
  • Olaf - Niezwykły kręgosłup
  • Marrek - Pragmatyka/Pragmatyzm i koncepcja znaku

Nawigacja

  • Polityka prywatności
  • Redakcja

O naszym portalu

Jeśli szukasz miejsca, gdzie znajdziesz inspirację i wiedzę na tematy z różnych dziedzin życia, to nasz portal wielotematyczny jest dla Ciebie. Publikujemy artykuły na tematy związane z kulturą, historią, kulinariami, podróżami, zdrowiem i wiele innych. Dzięki nam poznasz świat w ciekawy i inspirujący sposób.

Copyright The Ark 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress