W dobie technologii jednym z najważniejszych aspektów obsługi klienta jest live chat, który klientom szybki i łatwy sposób na uzyskanie odpowiedzi na pytania bez konieczności czekania na połączenie telefoniczne lub odpowiedź e-mailową. Ponadto takie rozwiązanie pozwala firmom zapewnić bardziej osobisty kontakt, który może budować lojalność klientów. Istnieje wiele korzyści z korzystania z live chat zarówno dla firm, jak i dla konsumentów w kontekście marketingu. Dla firm, może pomóc zwiększyć sprzedaż i współczynnik konwersji, a także zmniejszyć koszty obsługi. Z kolei konsumenci doceniają możliwość połączenia się z prawdziwą osobą w czasie rzeczywistym, zamiast czekać na odpowiedź w e-mailu lub spędzać czas na rozmowie telefonicznej, która nierzadko wymaga kilkunastominutowego oczekiwania w kolejce.
Jak live chat może pomóc Ci zwiększyć konwersję w marketingu?
Jako właściciel firmy zawsze szukasz sposobów na zwiększenie konwersji w marketingu, a live chat może Ci w tym pomóc. Oto cztery sposoby:
1. Live chat zapewnia odwiedzającym Twoją stronę pomoc w czasie rzeczywistym, co może pomóc w udzieleniu odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące produktu lub usługi, zanim podejmą decyzję o zakupie. Pomaga to zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.
2. Korzystanie z czatu na żywo umożliwia zbieranie opinii klientów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz szybko zająć się kwestiami, które mogą powodować ich wahania przed dokonaniem zakupu (np. ceny, koszty wysyłki, specyfikacja produktu itp.).
3. Ludzka interakcja z potencjalnym klientem poprzez live chat buduje zaufanie i rapport, co z kolei przyczynia się do zwiększenia konwersji, ponieważ ludzie chętniej kupują od marek, które znają i czują się w nich dobrze.
4. Czat na stronie daje Ci również możliwość upsellingu lub cross-sellingu powiązanych produktów/usług w oparciu o to, czym klient jest już zainteresowany – co jeszcze bardziej zwiększa szansę na konwersję w sprzedaż. Bardziej rozbudowane oprogramowanie pozwoli Ci połączyć Twoją analitykę z czatem.
Wyższy wskaźnik retencji i mniejszy bounce-rate
Mogą kontynuować przeglądanie strony internetowej lub też dokonać innych zakupów w czasie oczekiwania, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i ogólnego poziomu zadowolenia. Ponadto badania wykazały, że osoby, które korzystają z live chat, częściej niż te, które tego nie robią, mówią, że wrócą ponownie na tę samą stronę internetową – co oznacza, że firmy, które oferują tę usługę, również mogą liczyć na powtórne odwiedziny.