Filmy promocyjne niekoniecznie muszą wyglądać jak typowy spot reklamowy. Dobrym pomysłem jest połączenie filmu szkoleniowego z produkcją filmu promocyjnego, by oglądający mogli dowiedzieć się czegoś więcej o usługach i produkcie.
Filmy promocyjne z merytorycznym przesłaniem
Produkcja reklam zmieniła się na przestrzeni lat, dlatego proste spoty reklamowe nie zawsze dają odpowiedni rezultat. Dobrze sprzedaje się produkt, który nie jest reklamowany za pomocą prostych technik filmowych. Obecnie film reklamowy ma nie tylko zachęcić odbiorcę do kupna danego produktu, ale musi być również formą instruktażu, jak dany produkt powinien być używany. Filmy reklamowe bardzo często są również przeplatane w trakcie szkoleń dla pracowników danej branży, którzy będą uczyć się pracy na konkretnym produkcie. W trakcie oglądania filmów szkoleniowych mogą oni poznać techniki używania danych produktów, np. kosmetyków, a jednocześnie poznać ich wszystkie atuty. Taka produkcja filmów daje znacznie więcej pozytywnych efektów – po pierwsze widzowie poznają produkt praktycznie od każdej strony, a po drugie uczą się na nim pracować. Tego typu spoty reklamowe połączone z filmami szkoleniowymi są wykorzystywane przez firmy kosmetyczne, które często sponsorują szkolenia dla kosmetologów, o ile są one przeprowadzane na ich produktach.
Produkcja filmów szkoleniowych – jak się odbywa?
Filmy reklamowe, które jednocześnie mają być filmami szkoleniowymi są przeprowadzane z udziałem specjalistów. Nie można wykorzystać aktorów lub statystów, ponieważ nie będą posiadali oni odpowiedniej wiedzy i kompetencji, by opowiedzieć o danym zabiegu lub produkcie tak, jak zrobiłby to specjalista w swojej dziedzinie. Na początku produkcja reklam-szkoleń musi rozpocząć się od ustalenia scenariusza oraz nagrywania kadrów z instruktażem. Specjalista przekazuje niezbędną wiedzę o usłudze lub produkcie, a pomiędzy kolejnymi scenami wykonywane są zbliżenia na sam produkt. Wymienia się wszystkie jego cechy oraz właściwości, co dodatkowo przekonuje osoby szkolące się do jego zakupu i używania. Podobnie nagrywane są szkolenia dla managerów lub zarządu, których celem jest dostarczenie wiedzy, ale również zachęcenie do zakupu np. książki z zakresu zarządzania lub kolejnego kursu. Taki film reklamowy ma ukrytą funkcję promocyjną, jednak jest ona dobrze widoczna.
Trzeba pamiętać, że jeśli daną usługę lub produkt jest polecany przez specjalistę w swojej dziedzinie, to będzie on znacznie szybciej sprzedany. Kupujący są bowiem przekonani, że kupiona usługa lub produkt to niezbędne narzędzie do dalszej pracy lub rozwoju w swojej branży.