Podstawą dobrego funkcjonowania firmy na konkurencyjnym rynku jest profesjonalnie sporządzona identyfikacja wizualna. Składa się ona z elementów spójnych pod względem stylu graficznego i kolorystyki. Główną częścią składową identyfikacji wizualnej jest logo firmy. To unikatowa forma graficzna umieszczana na wszystkich firmowych produktach.
Na czym polega projektowanie logo firmy?
Przede wszystkim liczy się dobry pomysł. Musi być wysoce oryginalny, aby logo firmy było skutecznym wyróżnikiem produktów na półkach sklepowych. Na bazie pomysłu powstaje ogólna koncepcja na projekt logo firmy. Zajmująca się tym agencja reklamowa przedstawia różne projekty logo do zaakceptowania przez zleceniodawcę.
Następnym etapem jest szczegółowe projektowanie graficzne wybranego znaku firmowego. Ważne są wszystkie aspekty; skondensowana forma, krój czcionki, dobór kolorów oraz prawidłowa kompozycja. Wszystkie te warunki muszą być spełnione, aby powstało profesjonalne logo w agencji brandingowej.
Jaką rolę pełni agencja brandingowa przy tworzeniu logo firmy?
Agencja brandingowa to przedsiębiorstwo, którego zadaniem jest kreowanie wizerunku firmy umożliwiającego jej identyfikację na tle innych w podobnej branży. Taka agencja kreatywna stwarza firmie wiele możliwości promocyjnych i korzyści sprzedażowych takich jak:
• kampanie reklamowe na szeroką skalę,
• promocja nowo wprowadzanych produktów,
• pozyskiwanie szerokiego grona potencjalnych odbiorców towarów lub usług,
• utrwalanie wizerunku marki w świadomości konsumentów,
• uzyskiwanie wysokich wyników sprzedażowych.
Do czego służy księga identyfikacji wizualnej?
Wszystkie elementy użyte do identyfikacji wizualnej muszą być stylistycznie spójne. Logo oraz księga identyfikacji wizualnej jest zbiorem wytycznych i głównych zasad, które muszą być uwzględnione przy projektowaniu graficznym. Ich stosowanie ma znaczący wpływ na powstawanie jednorodnych materiałów reklamowych. W księdze określony jest:
• zakres kolorystyczny,
• zestaw czcionek możliwych do użycia,
• wykaz nośników, na których może być uwidoczniony przekaz reklamowy.
Na podstawie jasno określonych wytycznych powstają: banery reklamowe, szyldy, papier firmowy i koperty, wizytówki, opakowania na produkty danej marki. Księga tożsamości jest niezbędna do tego, by wszystkie akcesoria miały ujednolicony wygląd. W skład tego dokumentu wchodzi także księga znaku logo.
Czym jest księga znaku dla logo firmy?
Oznaczenie firmy umieszczane jest na różnorodnych produktach. Obowiązkowo na ich opakowaniach musi się znaleźć firmowe logo. Księga znaku i projekt logo to są dokumenty określającym wszystkie parametry techniczne i wizualne, które muszą być uwzględnione w kolejnych projektach na nośniki reklamowe.
Przyszłym użytkownikom przekazywana jest podstawowa i rozszerzona księga znaku. W wersji podstawowej księga znaku dla logo podaje opis budowy logo i przykłady jego zastosowania. Opcja bardziej rozbudowana zawiera:
• szczegółową konstrukcję logo,
• paletę kolorystyki,
• typografię logotypu,
• pole podstawowe i ochronne znaku,
• dopuszczalne skalowanie wielkości,
• dozwolone tła,
• alternatywne wersje znaku.
Znak firmowy jest tak zaprojektowany, aby mógł być stosowany w wersji kolorowej, czarno-białej lub w odcieniach szarości. Inne modyfikacje nie są dopuszczalne, co również jest podkreślone w księdze znaku.
Oferta agencji reklamowej na projekt znaku firmowego
Aby uzyskać najlepsze efekty marketingowe należy powierzyć projektowanie logotypów i innych elementów identyfikacji wizualnej profesjonalistom, których specjalnością jest projektowanie graficzne. Warto zaufać ich doświadczeniu i kreatywności. Dobra oferta agencji reklamowej to taka, która proponuje niestereotypowe podejście do tematu. To gwarancja sukcesu firmy wśród licznej konkurencji.